• زبان شناسی چیست؟
    • جایگاه زبان شناسی در میان علوم
    • دانش نوین زبان شناسی (تعریف)
  • سیر تحول زبان شناسی (تاریخچه
    • زبان شناسی در ایران
    • زبان شناسی در جهان
  • زبان شناسی نظری
    • آواشناسی
    • بررسی‌های تاریخی تطبیقی
    • رده شناسی زبان
    • ساخت واژه (صرف)/ واژگان شناسی
    • معنی شناسی
    • نحو
    • واج شناسی
    • کاربرد شناسی و تحلیل گفتمان
  • زبان شناسی کاربردی
    • آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    • دستور نویسی
    • زبان شناسی پیکره ای
    • فرهنگ نویسی
    • گویش شناسی
  • زبانشناسی میان رشته ای
    • انسان شناسی زبان
    • روان شناسی زبان
    • زبان شناسی اجتماعی/جامعه شناسی زبان
    • زبان شناسی رایانشی/ رایازبان‌شناسی
    • زبان شناسی زیستی
    • زبان شناسی شناختی
    • زبان شناسی فلسفی
    • زبان‌شناسی قانونی
    • عصب شناسی زبان
    • نشانه شناسی
    • گفتمان انتقادی
  • علوم مرتبط
    • آموزش زبان دوم
    • ترجمه شناسی
    • زبان شناسی در هنر و ادبیات
    • زبان شناسی عمومی
    • زبان های باستانی
    • شنوایی شناسی
    • گفتار درمانی
  • نقد و بررسی کتاب

مهد زبانشناسی

Cherry News
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • همایش‌ها
  • کتب
    • کتب زبان‌شناسی
    • منابع آزمون دکتری
    • منابع آزمون ارشد
  • مجلات
  • پایان‌نامه‌ها
  • ترجمه آنلاین
Don't Miss
  • تأثیرات سن آغاز یادگیری زبان دوم بر دیدگاه‌ها و هویت ملی زبان‌آموزان جوان ایرانی
  • نگاهی دوباره به رویکرد برنامة درسی ملی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی
  • تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو
  • درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایة مدل اقناع­ محدودیت
  • فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه)
  • بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر»
  • سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳ تا ۶‌ ساله
شما اینجائید:خانه » علوم مرتبط » آموزش زبان دوم » فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه)

فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه)

ارسال شده توسط:پشتیبانی 9604 تاریخ ارسال: تیر ۳۱, ۱۳۹۶ در آموزش زبان دوم, روان شناسی زبان
فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه)
  • 0.00 / 5 5
  • 1 / 5
  • 2 / 5
  • 3 / 5
  • 4 / 5
  • 5 / 5
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

چکیده
یادگیری زبان خارجی همانند زمینه‌های دیگر یادگیری دستخوش فراموشی است. توجه به پدیدۀ فراموشی در بیان گفتاری و نوشتاری در زبان خارجی اهمیت خاصی دارد، زیرا این دو حوزه، نمود توانش و مهارت‌های زبان‌آموز هستند. این تحقیق با هدف بررسی پدیدۀ فراموشی در حوزۀ یادگیری زبان‌های خارجی )زبان فرانسه) در سطح تولید زبانی صورت گرفته است. برای بررسی نظریه‌های مرتبط با فراموشی، حافظه و ذخیره‌سازی اطلاعات از روش توصیفی- تحلیلی استفاده کردیم. در ادامه، طی یک تحقیق میدانی با استفاده از کلمات عینی و ذهنی به بررسی فراموشی کلمات در حوزۀ زبان خارجی پرداختیم. فراموشی کلمات را در قالب دو آزمون بر پایۀ دو منبع متفاوت، یعنی لیست کلمات جدای از متن و کلمات داخل متن به زبان فرانسه، در میان زبان‌آموزان زن و مرد با دو ردۀ سنی ۲۵ تا۳۰ سال و ۳۱ تا۴۰ سال بررسی کردیم. نتایج پژوهش نشان داد‌ که فراموشی، وابسته به نوع کلمات زبانی است و کلمات ذهنی، نسبت به کلمات عینی بیشتر فراموش می‌شوند. داده‌ها نیز ثابت کرده‌اند که سن و جنس آزمودنی‌ها تأثیر معناداری بر فراموشی کلمات عینی و ذهنی دارند. به بیان دقیق‌تر، سن و جنس آزمودنی‌ها و نوع کلمات، زمانی که کلمات در قالب یک متن باشند، بر فراموشی تأثیرگذارند، به‌‌طوری‌که در گروه ۲۵ تا ۳۰ سال فراموشی کلمات عینی در بین مردان معنادار و ۸۲/۱ درصد بیشتر از زنان بوده است، ولی در گروه سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، نتایج بر‌عکس بود و میزان فراموشی زنان ۵/۲ درصد بیشتر شد.

اصل مقاله

برچسبها
آموزش زبانروان شناسی زبانروح الله رحمتیانزبان خارجیزبان‌آموزان ایرانیسمانه مصیبیفراموشیمرضیه مهرابییادگیری
بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر»
درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایة مدل اقناع­ محدودیت

مطالب مرتبط

  • نگاهی دوباره به رویکرد برنامة درسی ملی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی

    نگاهی دوباره به رویکرد برنامة درسی ملی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو

    تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایة مدل اقناع­ محدودیت

    درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط معنایی بین‌گزاره‌ای حاوی کمیت‌نمای «هر»

    بررسی توانش معنایی کودکان در سطح روابط ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳ تا ۶‌ ساله

    سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ملیت با به‌کارگیری راهبردها در میان فارسی‌آموزان غیر ایرانی

    راهبردهای یادگیری زبان فارسی: بررسی ارتباط بین ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانة فارسی- انگلیسی

    تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در زبان دوم: تصمیم واژگانی در دو زبانه‌های فارسی- انگلیسی

    بررسی تأثیرات سن/ ترتیب اکتساب واژگان در ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • رویکرد‌های غالب روان‌شناختی زبان پیرامون فرآیند درک اصطلاح

    رویکرد‌های غالب روان‌شناختی زبان پیرامون فرآیند درک ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • رابطة بین انگیزة پیشرفت، هوش هیجانی و اضطراب کلاس زبان خارجی دانشجویان زبان فرانسه دانشگاه فردوسی مشهد

    رابطة بین انگیزة پیشرفت، هوش هیجانی و ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی غنای واژگان و روانی زبان اول و دوم در دوزبانه‌های آذری-فارسی مبتلا به زبان پریشی

    بررسی غنای واژگان و روانی زبان اول ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • مقایسة تأثیر القای موسیقی و تقلید حرکات قصدمند بر افزایش میانگین تعداد فعل در جمله در کودکان اُتیستیک

    مقایسة تأثیر القای موسیقی و تقلید حرکات ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • سبک‌های غالب یادگیری ادراکی یادگیرندگان زبان فارسی در محیط زبان دوم

    سبک‌های غالب یادگیری ادراکی یادگیرندگان زبان فارسی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • تخمین واژگان پایۀ دانش‌آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش‌دبستانی شهر تهران

    تخمین واژگان پایۀ دانش‌آموزان کم توان ذهنی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • مقایسۀ بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم با کودکان طبیعی

    مقایسۀ بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • مقایسه فضای واکه‌ای در کودکان سالم و کودکان مبتلا به سندرم داون

    مقایسه فضای واکه‌ای در کودکان سالم و ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • آموزش زبان با رویکرد شناختی: اهمیت علوم اعصاب شناختی در آموزش زبان خارجی

    آموزش زبان با رویکرد شناختی: اهمیت علوم ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی بر پایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی

    بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • معرفی «هیَجامَد» به عنوان ابزاری مؤثر در پذیرش نوواژه-های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی

    معرفی «هیَجامَد» به عنوان ابزاری مؤثر در ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی و مقایسه تعبیر ضرب المثل در بیماران آلزایمر فارسی‌زبان و افراد سالم

    بررسی و مقایسه تعبیر ضرب المثل در ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • نقش قصه‌های تمثیلی در تعلیم و تربیت

    نقش قصه‌های تمثیلی در تعلیم و تربیت

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • مطالعه و بررسی تصویر شرق در آثار ویکتور هوگو

    مطالعه و بررسی تصویر شرق در آثار ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • تحلیل زبان‌شناختی آرای قضایی بر‌اساس الگوی خلاق: رویکرد حوزة زبان‌شناسی حقوقی

    تحلیل زبان‌شناختی آرای قضایی بر‌اساس الگوی خلاق: ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی بر پایۀ شواهد روان‌زبان‌شناختی

    بررسی جایگاه روساختی فاعل در زبان فارسی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • تحلیل اکوستیکی همخوان انسدادی چاکنایی و بررسی امکان وجود دو واکه پیاپی در دو هجای متوالی در گفتار سریع و پیوسته در زبان فارسی

    تحلیل اکوستیکی همخوان انسدادی چاکنایی و بررسی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • محمد غنیمی هلال و جایگاه او در ادبیات تطبیقی عربی

    محمد غنیمی هلال و جایگاه او در ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: مطالعه‌ای مقایسه‌ای

    زبان‌آموزی وشناخت در کودکان کم‌توان ذهنی خفیف: ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • سطوح اهداف آموزشی در تمارین مجموعه‌های آموزشی صدی الحیاة و العربیه بین یدیک (تحلیل محتوا براساس طبقه‌بندی آندرسون وکراثول در حیطه شناختی)

    سطوح اهداف آموزشی در تمارین مجموعه‌های آموزشی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار بر پیشرفت میزان مهارت در نگارش زبان انگلیسی

    بررسی فراتحلیلی تأثیر شیوه آموزشی ژانر- مدار ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در زبان روسی با مقوله ی اسم جنس مشترک در این زبان و صفت فاعلی مرکب در زبان فارسی

    بررسی واژگان مختوم به پسوندهای «-як(а)/-ак(а)» در ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • راهبردهای حافظه ای، شناختی، و جبرانی: بررسی ارتباط بین بکارگیری راهبردها با میزان موفقیت فارسی‌آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتاری

    راهبردهای حافظه ای، شناختی، و جبرانی: بررسی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • تحلیل خطاهای املایی عرب‌زبانان فارسی‌آموز

    تحلیل خطاهای املایی عرب‌زبانان فارسی‌آموز

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • کاربست الگوی انتزاعی بینا زبان در بررسی خطاهای شرکت کنندگان در بخش کتبی آزمون دِلف۱ در ایران

    کاربست الگوی انتزاعی بینا زبان در بررسی ...

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶

  • بررسی تأثیر تدریس مستقیم شماری از پسوندهای اشتقاقی به فارسی‌آموزان خارجی

    بررسی تأثیر تدریس مستقیم شماری از پسوندهای ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • مقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و آموزش چندرسانه‌ای بر بهبود شش نوع املا

    مقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و آموزش ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • تأثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبان‌آموزان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی

    تأثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبان‌آموزان ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • بررسی تأثیر مهارت های تفکر نقادانه بر مهارت درک مطلب متون ادبی دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در ایران

    بررسی تأثیر مهارت های تفکر نقادانه بر ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • ظرفیت حافظة فعال و یادگیری ساختار‌های زبان دوم در محیط ضمنی و صریح: تأثیر نوع ساختار زبانی

    ظرفیت حافظة فعال و یادگیری ساختار‌های زبان ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • تأثیر تربیت شنوایی بر کارکرد‌های اجتماعی مهارت‌‌ شنیداری دانش‌آموزان دوزبانة کُردی- فارسی

    تأثیر تربیت شنوایی بر کارکرد‌های اجتماعی مهارت‌‌ ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • بازنمایی نقش‏ها و مفاهیم زبان در دو مجموعه آموزشی فارسی بیاموزیم و زبان فارسی

    بازنمایی نقش‏ها و مفاهیم زبان در دو ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذینفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسش‌نامه

    ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذینفعان ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • کارکرد نشانه ای حروف غیرعامل در فهم ساخت نحوی از دیدگاه رضی استرآبادی

    کارکرد نشانه ای حروف غیرعامل در فهم ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • ارزیابی فردی تأثیر بازخورد اصلاحی بازسازی و وادارسازی بر خطاهای گفتاری ساختار، واژگان و تلفظ

    ارزیابی فردی تأثیر بازخورد اصلاحی بازسازی و ...

    تیر ۲۸, ۱۳۹۶

  • تأثیرات سن آغاز یادگیری زبان دوم بر دیدگاه‌ها و هویت ملی زبان‌آموزان جوان ایرانی

    تأثیرات سن آغاز یادگیری زبان دوم بر ...

    تیر ۲۷, ۱۳۹۶

  • واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری

    واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به ...

    تیر ۲۷, ۱۳۹۶

  • ساختار اسطوره و زبان، ساختار خویشاوندی و زبان در مردم‌شناسی ساختاری کلود لوی استروس

    ساختار اسطوره و زبان، ساختار خویشاوندی و ...

    تیر ۲۷, ۱۳۹۶

  • تفاوت عملکرد حافظة کاری و سوگیری توجه در واژگان زبان اول و دوم در فارسی‌آموزان چینی زبان

    تفاوت عملکرد حافظة کاری و سوگیری توجه ...

    تیر ۲۷, ۱۳۹۶

  • تأثیر افتراقی بازخورد اصلاحی بر یادگیری جملات شرطی و حروف تعریف زبان انگلیسی در زبان‌آموزان

    تأثیر افتراقی بازخورد اصلاحی بر یادگیری جملات ...

    تیر ۲۷, ۱۳۹۶

  • نیازسنجی برنامة درسی مهارت‌های زبانی در مقطع کارشناسی رشتة زبان و ادبیات عربی (تحلیل مشکلات زبانی دانشجویان در مهارت‌های زبانی)

    نیازسنجی برنامة درسی مهارت‌های زبانی در مقطع ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • تحلیل خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از حروف اضافۀ فرانسه

    تحلیل خطاهای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • بسترها، چشم‌اندازها، کاربردها و چالش‌های مطالعة واژگان در متون دانشگاهی: ضرورت توجه بیشتر به زبان فارسی و زبان‌آموزان فارسی‌زبان

    بسترها، چشم‌اندازها، کاربردها و چالش‌های مطالعة واژگان ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • بررسی تطبیقی هجا و ساخت‌های هجایی معمول در زبان‌های روسی و فارسی

    بررسی تطبیقی هجا و ساخت‌های هجایی معمول ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • بررسی آغازگر نشاندار و بی‌نشان در کتب زبان انگلیسی مقطع متوسطه در ایران، براساس رویکرد نقش‌گرای نظام‌مند هلیدی

    بررسی آغازگر نشاندار و بی‌نشان در کتب ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • تأثیر بازخورد تصحیح‌کننده بر پیشرفت جنبه‌های کلامی و فراکلامیِ نگارش: مقایسة بازخورد تصحیح‌کنندة کتبی و شفاهی

    تأثیر بازخورد تصحیح‌کننده بر پیشرفت جنبه‌های کلامی ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • شناسایی ملزومات و اجزای الگویی برای ارزشیابی معلمان زبان انگلیسی در دبیرستان های ایران

    شناسایی ملزومات و اجزای الگویی برای ارزشیابی ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • ساخت، رواسازی و پایاسازی پرسش‌نامۀ انگیزش و نگرش یادگیری زبان انگلیسی

    ساخت، رواسازی و پایاسازی پرسش‌نامۀ انگیزش و ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • بررسی میزان کارآمدی آموزش زبان عربی عمومی در مقطع متوسطه، ازنظر دبیران و دانش‌آموزان شهر کرمان

    بررسی میزان کارآمدی آموزش زبان عربی عمومی ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • ماهیت و پیامدهای تحول معنایی واژگان عربی در زبان فارسی

    ماهیت و پیامدهای تحول معنایی واژگان عربی ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • تأثیر آموزش واژه از طریق گروه‌واژه‌‌های متضاد و فاقد ارتباط معنایی بر یادگیری فراگیران زبان انگلیسی با لحاظ کردن سطح مهارت زبانی و جنسیت

    تأثیر آموزش واژه از طریق گروه‌واژه‌‌های متضاد ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • بررسی تفاوت‌های ساختاری گروه‌واژه‌های عدد و معدود در حالت نهادی و مفعولی در زبان‌های روسی و فارسی

    بررسی تفاوت‌های ساختاری گروه‌واژه‌های عدد و معدود ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافة منضم به فعل اسپانیایی

    رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسة آن‌ها با ترجمه به زبان فارسی

    ویژگی‌های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان

    تحلیل خطاهای دستوری فارسی‌آموزان لک‌زبان

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و شعرهای مجلة «رشد نوآموز»

    بررسی واژگان پایه در متن‌های داستانی و ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: گامی به‌سوی بومی‌سازی روش تحقیق در ایران

    آسیب‌شناسی روش‌های جمع‌آوری داده در مطالعات زبانی: ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات تلفظی و خطاهای نگارشی فارسی‌آموزان غیر ‌فارسی‌زبان

    تعامل تلفظ و نگارش ارتباط بین مشکلات ...

    تیر ۲۶, ۱۳۹۶

  • مطالعة فعل «شدن» در زبان فارسی و معادل‌های آن در زبان فرانسه

    مطالعة فعل «شدن» در زبان فارسی و ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • حروف اضافه در وابسته‌های ناهماهنگ ترکیب‌های اضافی زبان روسی در آیینة زبان فارسی

    حروف اضافه در وابسته‌های ناهماهنگ ترکیب‌های اضافی ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران

    مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • معانی گوناگون مصدر در جمله‌های مصدری یک‌رکنی زبان روسی و بیان آن‌ها در زبان فارسی

    معانی گوناگون مصدر در جمله‌های مصدری یک‌رکنی ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • نقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ابن‌خلدون

    نقد و بررسی توانش زبانی از دیدگاه ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • مقایسة میزان منصفانه ‌بودن انواع آزمون‌های زبان انگلیسی در دورة دبیرستان

    مقایسة میزان منصفانه ‌بودن انواع آزمون‌های زبان ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشتة آموزش زبان انگلیسی در ایران

    قابلیت تعمیم‌پذیری پژوهش‌های کمّی در رشتة آموزش ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران

    بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش زبانی در آموزش مجازی در سطح دانشگاهها

    بررسی چگونگی توسعه مهارتهای ارتباطی و توانش ...

    تیر ۲۵, ۱۳۹۶

  • آموزش نمود دستوری به فارسی¬آموزان غیرایرانی: بررسی مقایسه¬ای روش‌های تدریس ساختاری و ارتباطی

    آموزش نمود دستوری به فارسی¬آموزان غیرایرانی: بررسی ...

    تیر ۲۴, ۱۳۹۶

  • رابطة ویژگی‌های شخصیتی و جنسیت، و بی‌میلی به برقراری ارتباط در زبان خارجی

    رابطة ویژگی‌های شخصیتی و جنسیت، و بی‌میلی ...

    تیر ۲۴, ۱۳۹۶

  • بررسی میزان استفاده از استراتژی‌های شناختی و ارتباط آن با استقلال دانشجویان زبان

    بررسی میزان استفاده از استراتژی‌های شناختی و ...

    تیر ۲۴, ۱۳۹۶

  • نقش نمود فعل در ترجمۀ ساختارهای بیان نهی و تحذیر از زبان روسی به فارسی

    نقش نمود فعل در ترجمۀ ساختارهای بیان ...

    تیر ۲۴, ۱۳۹۶

  • تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان مردان و زنان دوزبانة فارسی- انگلیسی- زبانشناسان

    تفاوت شناختی در سرعت نامیدن تصویر میان ...

    تیر ۳۰, ۱۳۹۳

  • بررسى خطاهاى گفتار در زبان فارسى – زبانشناسان

    بررسى خطاهاى گفتار در زبان فارسى – ...

    تیر ۳۰, ۱۳۹۳

  • خطا یک عامل پویا در روند زبان آموزی – زبانشناسان

    خطا یک عامل پویا در روند زبان ...

    تیر ۳۰, ۱۳۹۳

  • از موش و شامپانزه تا سهره – زبانشناسان

    از موش و شامپانزه تا سهره – ...

    تیر ۳۰, ۱۳۹۳

  • ارتباط بین کمال گرایی، اضطراب و دست یافت مهارت خواندن در انگلیسی به عنوان زبان خارجی: مطالعه ای در روان شناسی یادگیری زبان – زبانشناسان

    ارتباط بین کمال گرایی، اضطراب و دست ...

    تیر ۳۰, ۱۳۹۳

تبلیغات

ترجمه آنلاین

  1. مطالب داغ
  2. مطالب تازه
  3. نظر
  4. برچسبها
  • آشنایی با سایت‌های زبانشناسی

    آشنایی با سایت‌های زبانشناسی

    مهر ۵, ۱۳۹۳
  • ویژگی های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسة آن ها با ترجمه به زبان فارسی

    ویژگی های نحوی ساختارهای امری با معانی مجازی زبان روسی و مقایسة آن ها با ترجمه به زبان فارسی

    مرداد ۱۴, ۱۳۹۳
  • زبان شناسی، از فن تا علم

    زبان شناسی، از فن تا علم

    تیر ۲۴, ۱۳۹۳
  • واژه های هم بنیاد فارسی

    واژه های هم بنیاد فارسی

    تیر ۲۵, ۱۳۹۳
  • بررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی

    بررسی بافت متن از دیدگاه برجسته ترین زبان شناسان قدیم مسلمان بر اساس الگوی حازم قرطاجنی

    تیر ۲۵, ۱۳۹۳
  • تأثیرات سن آغاز یادگیری زبان دوم بر دیدگاه‌ها و هویت ملی زبان‌آموزان جوان ایرانی

    تأثیرات سن آغاز یادگیری زبان دوم بر دیدگاه‌ها و هویت ملی زبان‌آموزان جوان ایرانی

    مرداد ۲, ۱۳۹۶
  • نگاهی دوباره به رویکرد برنامة درسی ملی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی

    نگاهی دوباره به رویکرد برنامة درسی ملی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶
  • تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو

    تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶
  • درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایة مدل اقناع­ محدودیت

    درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایة مدل اقناع­ محدودیت

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶
  • فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه)

    فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه)

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶
  • مینا : ممنون عالی و کاربردی بود ...

زبان فارسی ارسلان گلفام تحلیل گفتمان انتقادی زبان‌شناسی ترجمه آموزش زبان تحلیل گفتمان بلقیس روشن گفتمان جنسیت معناشناسی نشانه معناشناسی روایت عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا غلامرضا کیانی ادبیات تطبیقی فرزان سجودی زبان روسی زبان شناسی فردوس آقاگل زاده رضا غفارثمر رامین اکبری خلیل پروینی فرهنگ فارسی

نوشته‌های تازه

  • تأثیرات سن آغاز یادگیری زبان دوم بر دیدگاه‌ها و هویت ملی زبان‌آموزان جوان ایرانی جولای 24, 2017
  • نگاهی دوباره به رویکرد برنامة درسی ملی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی جولای 22, 2017
  • تفاوت‌های جنسیتی زبانی در به کارگیری دایرۀ واژگان فارسی در چهارچوب تکامل رشد ارتباطی: بررسی موردی در دو کودک دوقلو جولای 22, 2017
  • درک ضرب­المثل­های فارسی در نوجوانان یک­زبانه و دو‌زبانه: تحلیل مقایسه­ای عملکرد بر پایة مدل اقناع­ محدودیت جولای 22, 2017
  • فراموشی به‌عنوان مانعی در تولید نوشتاری در زبان خارجی (مطالعۀ موردی نزد زبان‌آموزان ایرانی در زبان فرانسه) جولای 22, 2017

دسته‌ها

  • آموزش زبان دوم
  • آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
  • آواشناسی
  • اخبار
  • ارزشیابی
  • انسان شناسی زبان
  • بررسی‌های تاریخی تطبیقی
  • تحلیل گفتمان
  • تربیت معلّم
  • ترجمه شناسی
  • جایگاه زبان شناسی در میان علوم
  • جستارهای زبانی
  • دانش نوین زبان شناسی (تعریف)
  • دستور نویسی
  • رده شناسی زبان
  • روان شناسی زبان
  • زبان شناسی اجتماعی/جامعه شناسی زبان
  • زبان شناسی تطبیقی
  • زبان شناسی تطبیقی
  • زبان شناسی در ایران
  • زبان شناسی در جهان
  • زبان شناسی در هنر و ادبیات
  • زبان شناسی رایانشی/ رایازبان‌شناسی
  • زبان شناسی زیستی
  • زبان شناسی شناختی
  • زبان شناسی فلسفی
  • زبان شناسی نظری
  • زبان شناسی پیکره ای
  • زبان شناسی چیست؟
  • زبان شناسی کاربردی
  • زبانشناسی میان رشته ای
  • زبان‌شناسی قانونی
  • ساخت واژه (صرف)/ واژگان شناسی
  • سیر تحول زبان شناسی (تاریخچه
  • عصب شناسی زبان
  • علوم مرتبط
  • فرهنگ نویسی
  • فلسفه زبان
  • مجلات
  • معنی شناسی
  • نحو
  • نشانه شناسی
  • نقد و بررسی کتاب
  • واج شناسی
  • پایان‌نامه‌ها
  • کاربرد شناسی و تحلیل گفتمان
  • گفتمان انتقادی
  • گویش شناسی
Cherry News
  1. مهد زبانشناسی در گوگل




    مهد زبانشناسی در گوگل
  2. پیوندها

  3. ورود

    1. رمزتان را فراموش کردید؟
  • rss
© Copyright 2013, All Rights Reserved. | Powered by WordPress | by bigtheme طراحی قالب وردپرس bigtheme